Tuesday, October 20, 2009

zooooooooooooom



I dag hadde jeg lyst til å prøve å få til et kult bilde med zooming. Det vil si at man zoomer manuelt med objektivet i løpet av eksponeringstida. En kunst, med andre ord. Jeg har virkelig ikke prøvd dette før, men hadde to steder for bildet i hodet. Første var en undergang i Innherredsveien med tagginger på begge sider, og noen ekle lysrør på hver side ved taket. Men det ble helt mislykket, det var altfor mørkt. Må få tak i stativ snart altså! Ellers hadde jeg sett meg ut en allé av høsttrær på Lilleby en plass, men da jeg kom dit jeg trodde det var (med Cathrine på slep) viste det seg å være feil sted. Så vi travet litt rundt på kirkegården på Lilleby til vi fant noe som kanskje kunne funke. For å få skikkelig kule slike bilder tror jeg det kan være et clue å ha et blikkfang i fokus i midten, en person eller et eller å feste blikket på.. Her var det en gravstein, men pga manglende stativ og dertil grøtete sentrum tviler jeg på at det vises :) Så dette bildet ble ikke helt som planlagt, men øvelse gjør mester. Med litt fantasi kan det se ut som en eksplosjon i sentrum? Må nok trene litt mer på dette.

No comments:

Post a Comment