Wednesday, October 28, 2009

Dråpebilde 2


Da har jeg prøvd meg på dråpebilder igjen, og det er skikkelig gøy å se disse fargerike skulpturene. Det som er skikkelig vanskelig er å få dråpene i fokus. Litt av greia er at de skal være sylskarpe, men det forutsetter at man fokuserer på det riktige punktet på vannflata før man slipper dråpen. Kameraet mitt nekter å fokusere på ei tom vannflate :( Men til slutt dyppet jeg sprøyta som jeg brukte til å lage dråper med i vannet, fokuserte på den, og prøvde å dra den rett opp i lufta før jeg slapp dråpen og knipset bilder. For mye bevegelse og unøyaktig fokusering gav meg ikke akkurat skarpe bilder, men nå vet jeg hva jeg skal ha til neste gang:
1) kamerastativ!
2) et slags stativ til dråpelageren, og
3) en tråd med en dings i enden som henger fra dråpelagerstativet ned på vannflata for å stille inn fokus på...
Her brukte jeg en orange bolle, men fargene ble mye freshere da jeg autokorrigerte for hvitbalansen. igjen. ser ut til å være min greie det, haha.



1 comment: