Thursday, January 7, 2010

Kald dag

I 19 minus labbet jeg ned til Nidelva i dag for å få noen bilder av den flotte frostrøyken. Det var KALDT på fingrene! Traff en fyr som tok 1 bilde i sekundet med 1 sek lukketid for å lage film av røyken. Det hadde vært litt kult å se hvordan det ble. Har lysnet dette bildet litt, kanskje et hint om at jeg burde bruke litt lenger lukketid selv, men gjorde minst mulig med vottene av :)


Versjon 2 er i svart hvitt med litt større utsnitt.

Her føler jeg at arkitekturen kommer bedre fram enn frostrøyken, så bildene er egentlig veldig forskjellige. Lyskasteren og antenna irriterer meg selvsagt, men følte at jeg trengte luften over for kontrasten sin del.


3 comments:

  1. Tror jeg liker versjon 2 best. Synes spesielt pillarene på brua kom frem kult. Det jeg hadde ønsket meg var et foto hvor de tok opp en større del av motivet, med all den dampen hadde det vært stilig. Dra på ny eksursjon med barnevogna og stativet! ;-)

    Når det gjelder lyskasteren og antenna, så har de fleste bildebehandlingsprogrammer en klonefunksjon som i dette tilfellet kan være mer og skjule lyskasteren og deler av antenna ihvertfall. Stå på!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ja, jeg synes ikke jeg klarte å få fram frostrøyken helt slik den så ut. Lenger lukketid hadde kanskje gjort susen for et litt mer sløret resultat av røyken? Nå ja.
    Jeg prøvde å redigere bort den antenna og lyskasteren, men er ikke helt stø på det der enda, det blir fargeforskjell på den redigerte området og himmelen rundt. kan jeg plukke fargen fra himmelen og legge den over i et annet lag, tro? har klippet bort noe av dampen faktisk, skal se om jeg klarer å lage en versjon med mere vann :)

    ReplyDelete