Monday, January 4, 2010

Amaryllis 1

Se hva det nye stativet mitt får til! Hurra, endelig skarpe bilder :) :)
Nå gleder jeg meg bare til måneskinn, altså.
Amaryllisen min har holdt seg veldig godt i år, takket være nabo-Marit som pleiet den i juleferien fra den var bare et lite skudd. Økt kontrasten bittelitt for å bli kvitt strukturen i tapetet på veggen bak, men hadde jeg giddet, ville jeg heller brukt litt større blende for å blure den ut, uten å redigere... note to self: finne ut hvordan jeg får sett bildene på pc mens jeg tar dem.

9 comments:

  1. Nå har jeg ikke all verdens kjennskap til Canon, men du kan jo ta en titt på denne linken, kanskje han vet hva han snakker om :)

    http://that-photo-over-there.blogspot.com/2007/09/tethered-shooting-with-400d.html

    ReplyDelete
  2. Cool! Takk Rune, skal sjekke det ut :) Koselig at du er innom bloggen min da!

    ReplyDelete
  3. Hehe, har da vært innom noen ganger tidligere, men har ikke så mye vettugt å si før i dag ;-)

    ReplyDelete
  4. Men det var til stor hjelp, tror jeg :) Har ikke rukket å teste det ut enda, men ser ut som en skikkelig idiotsikker steg-for-steg rutine.

    ReplyDelete
  5. Tar du forresten bilder selv, siden du går rundt og vet slike ting? Få se, kanskje....? :))

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Det skjer vel at jeg rusler rundt med kameraet mitt en gang iblant ja... selv om inspirasjonen har vært laber den siste tiden. Har litt kronisk angst mot å legge ut bilder, men jobber med saken så du skal ikke se bort ifra at det blir endringer snart. To be continued... ;-) Skal gi deg beskjed jeg, hvis det skjer.

    P.S. Hva i all verden, nå vises et annet navn enn tidligere, spør ikke meg hvordan det skjedde! :-s

    ReplyDelete
  8. hehe, du har vel flere google-profiler kanskje? det er ikke noe å være redd for, hehe.

    ReplyDelete