Wednesday, June 5, 2013

Cathrine

Selv om jeg til nå ha fotografert mest barn (og det er fantastisk artig!), har jeg hatt behov for å teste ut lys, innstillinger og komposisjon på noen som a) har mer enn 2 min tålmodighet, og b) ikke må bestikkes med is for hver eneste kommando. Derfor tok jeg og min venninne Cathrine (med samme behov forøvrig) oss en tur i byen en søndag for å ta bilder av hverandre :)

Her er de 2 bildene jeg syns ble best av Cathrine:



Dette bildet er tatt på gravlunden til domkirka. Er ikke treet fantastisk kult?? Jeg håpet å få akkurat passe kontrast på det, uten at Cathrine skulle se hard ut. Bildet er tatt i noe motlys for å få fram kontrasten bedre, og dessuten redigert opp enda mer. 


Dette bildet er tatt ved festningen (åpning i muren mot byen). Jeg liker fargetonene og det myke (reflektor-)lyset i ansiktet best her. Men irriterer meg over at håret ble litt kuttet på høyresiden... :)

No comments:

Post a Comment