Friday, November 5, 2010

Åpning av Filippa K i Trondheim

Onsdag fikk jeg jaggu enda et butikk-oppdrag! Filippa K skulle åpne i Trondheim og i anledning åpningsfesten fikk jeg forevige stemningen med glade gjester, ansatte og en aldeles nydelig butikk!
Jeg valgte å duse fargene ned i stil med butikken, og tok ned fargemetningen ganske mye. Hvitbalansen stod på Tungsten for å få fram det kalde lyset. Her er et par smakebiter, og resten finnes på Filippa K's facebookgruppe :)
Takk for at jeg fikk komme med kameraet mitt!






11 comments:

  1. Nydelige bilder! Har du stilt inn kameraet på noe spesielt før du tok bildene, eller er alt etterarbeid i Photoshop? :-)

    ReplyDelete
  2. Hei Johanna! Takk for kommentar :)

    Jeg tar bildene i raw-format, for da er det mye man kan gjøre i etterkant, feks stille på hvitbalansen. Jeg synes det er mye man kan gjøre med stemningen i bildene ved å leke med den. Her står den på Tungsten for å få et kaldt lys, men jeg kunne godt ha valgt gulere lys for lunere stemning med en annen hvitbalanse. Ellers har jeg ikke brukt blits, og har variert blendeåpningen mellom ca 2 og 4 alt etter hva jeg har tatt bilde av. 2 på detaljbildene, og ca 4 på folk :) Er du glad i å ta bilder selv??
    Klem :)

    ReplyDelete
  3. Og så har jeg tatt ned fargemetningen masse i etterkant forresten :) Photoshop ja ;)

    ReplyDelete
  4. Takk for svar. Ja, jeg er glad i å ta bilder. Men kunnskapen er det verre med. :) Men blir veldig inspirert av å lese bloggen din. Får lyst til å lese og lære. Hvilket kamera bruker du? :)

    ReplyDelete
  5. Nydelige bilder!
    Du er kjempeflink:)
    Gøy at du skriver litt om hvordan du stiller inn kamera og slike ting, er noe vi andre kan plukke med oss vettu:))

    Klem Line

    ReplyDelete
  6. Hei igjen!

    Johanna: Jeg bruker Canon 400D, og på disse bildene har jeg brukt denne linsa: Canon EF 50mm f/1.8.
    Jeg er veldig fornøyd med den, og den er ikke så dyr som en del andre linser, så kjempefin startlinse utover den som vanligvis følger med kamera, og man får fine portretter i relativt dårlige lysforhold :)

    Line: takk for koselig kommentar! jeg lurer meg til en kikk innom din verden innimellom også ;)

    ReplyDelete
  7. Ok, da har jeg samme kamera, så da er det ikke dét det står på. :-) he he

    ReplyDelete
  8. Hurra, da er det jo bare å knipse i vei!!

    Mye trykking og feiling her i allefall, og er ikke alltid det blir slik som inni hodet mitt, men det viktigste er at det er artig :) Og så er redigeringa halve moroa synes nå jeg.

    ReplyDelete
  9. Drea: jøje meg så fine bilder du tar (måtte lure meg en tur inn på bloggen din.) Masse inspirasjon, jeg kommer sikkert med noen spørsmål til deg etterhvert... hvis du synes det er greit :)

    ReplyDelete