Monday, November 4, 2013

portrettkurs

I høst har jeg vært på kurs!! I regi av fotofagskolen ble det arrangert et 12 timers kurs i portrettfoto, midt i blinken for meg, og akkurat det jeg trengte for å få en liten dytt, både med tanke på inspirasjon og kompetanse :)

Jeg syntes jeg trengte å lære mer om lyssetting og komposisjon, og det skulle vise seg å være hovedfokuset på kurset også. Vi fikk lære både high key og low key, blant annet. Low key har jeg aldri egentlig prøvd før, så det koste jeg meg ekstra mye med. Det er jo så mye gøy å gjøre med skygger!

Anbefaler virkelig kursene til Trine Melhuus, en utrolig dyktig fotograf med et kjempeflott kursopplegg. Jeg stiller garantert opp på neste runde ;) 

Det blir jo naturligvis mye fotografering av familien min (og min fotobestis Cathrine naturligvis), så jeg søker fortsatt flere folk å øve meg på :) 

Her er et lite knippe av de bildene jeg tok som "lekse" på kurset: 




















No comments:

Post a Comment