Thursday, September 27, 2012

Julie og Olav

Jeg var så utrolig heldig å få ta bilder da Julie og Olav skulle gifte seg 18.august i år!
 
Det var en fantastisk dag, stemningen knall, været perfekt for fotografering, og ikke minst- brudeparet var nydelige! 
 
Redigeringsarbeidet tar litt tid når man bare må ta ett til og ikke helt klarer å sette strek, og det ble flere forskjellige stilvariasjoner. Men jeg er nå fryktelig svak for svarthvitt, slik er det bare, så jeg poster de her :)
 
Ikke rug på kommentarene om du har noen, eller spørsmål for den saks skyld, jeg prøver stadig å bli bedre, og bedre og bedre...
 
TUSEN TAKK JULIE OG OLAV FOR AT DERE STOLTE PÅ MEG PÅ DEN VIKTIGE DAGEN DERES!
 
 
 



 




5 comments:

  1. Nydelig serie, og heldig brudepar! Behagelig DOF og flotte utsnitt. Dyktig gjort å fange stemningen så godt som du gjør i det første bildet. Mulig jeg syns noen av bildene er bittelitt "harde". Enda flere synlige detaljer i det helt hvite og det helt sorte hadde kanskje løftet bildene enda mer.

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for kommentarer, så trivelig at de slår an :)

    Vegard- jeg synes det er så vanskelig med brudepar, enten blir kjolen utbrent, eller så blir bildet flatt hos meg. Hvordan kan jeg unngå det?

    ReplyDelete
  3. Brude-hvitt, brudgom-svart og sol er en ondskapsfull kombinasjon. Har desverre ikke noen mirakelkur å dele med deg. Eneste fremgangsmåte jeg vet om er å bruke RAW-filene for alt de er verdt, og sitte med curves og fintune i nesten-sort og nesten-hvitt-områdene.

    Når det gjelder konvertering til SW bilder skal det vistnok være mye detaljrikdom å hente på å velge riktig metode på konvertering til monokrom isf. å bruke standard (som er basert på en ren gråskala). Kanalmiksning av fargekanalene er så vidt jeg har forstått en av de mest fleksible som ofte gir gode resultat. Nå er jeg helt klart over på å snakke om ting jeg for det meste har lest om, og ikke ting jeg har prøvd ut så mye.

    ReplyDelete
  4. Supre innspill Vegard :) jeg skal prøve meg litt fram. Det er nok mye å hente her, jeg har virkelig ikke peiling på dette ;)

    ReplyDelete