Tuesday, August 14, 2012

Fields of gold

Ved en tur til sponhuset på søndag oppdaget jeg at det er høysesong for åkerbilder nå, så i går dro jeg og min lille modell (jeg må kanskje begynne å tenke på å utvide modellparken snart) på fototur. Lønna var 50 kroner og en is, og det var en meget stolt 5-åring som mottok sitt første honorar :)

Jeg prøvde med litt forskjellig eksponering, men ble generelt mest fornøyd med de som ble overeksponert med 1 hakk eller så. Har brukt blende 2,5 på bildene, og justert ørlite på levels, samt skarpet opp noe. Jepp, trives veldig godt sammen med mitt nye kamera, Canon 5D Mark II.... :D










2 comments:

  1. Herlighet for nåkken fine bilder, Kristin!
    Og en nydelig modell!

    Klem

    ReplyDelete
  2. Hei!! så koselig at du er innom :) takk for det! vi har vel begge noen kreative celler som må pleies, ikke sant? Glemmer ikke tegne- og maledatene våre! Klem tilbake :)

    ReplyDelete