Tuesday, December 1, 2009

Lyssetting
























I dag har jeg lekt meg med lyssetting, fordi jeg har blitt spurt om å ta julekortbilder av 2 babyer i morgen. Da må jeg øve meg litt, og har vært i kjelleren og hentet lyskaster og rigget meg til med hvitt laken og ekstra lamper og diverse. Tobias er selvskreven prøvekanin. Resultatet ble ikke så aller verst, men jeg vil ha ENDA skarpere bilder -> MERE lys, og mindre blende. Men: hvis jeg skal prøve på 3 punkts lyssetting, må jeg i tillegg til å ha enda en lyskaster håpe på bra dagslys i morra. Vi skal møtes 11, det tror jeg blir bra. Jeg vil sette den andre lyskasteren bak for å skille motiv og bakgrunn, og justere med softer (laken) og reflektor (alufolie trekt over en plate, vi tager det vi haver...). Jeg vil ha motivet helst 2 meter fra bakgrunnen, men vi får se hva forholdene bringer. Dette bildet er redigert noe, men ikke så mye. Legger ved originalen også:

No comments:

Post a Comment